Varför bli partner?

Idag finns det en ridskola i Åre kommun och den bedrivs av Åre Ridklubb. Åre Ridklubb är en av de få föreningar som idag bedriver året-runt-aktiviteter i Åre kommun.

Åre Ridklubb arbetar för att så många ridintresserade barn och ungdomar som möjligt ska ha råd att rida på ridskolan. Våra elever, såväl nybörjare som mer rutinerade ryttare, ska kunna utvecklas och ha kul genom hästar och ridsport och vi jobbar för högsta kvalitet i verksamhetens alla delar.

ÅreRK bildades i september 2008 och har sedan dess vuxit till en ridskola som är ansluten till Svenska Ridsportförbundet och har 14 st hästar, ca 130 ridelever per vecka plus ca 20 barn.

Åre Ridklubb bedriver idag sin verksamhet på en nybyggd anläggning på väg upp mot Björnen. I dagsläget finns ett nybyggt stall för 27 hästar, två ridbanor. Vi arbetar med att få till finansiering för ett ridhus.

Förutom vanlig ridskoleverksamhet så har vi även:

• killgrupper
  • uteritter, hopp-och dressyrkurser
  • friluftsdagar för skolor
  • privatlektioner
  • klubbtävlingar, teorikurser etc
  • dagridläger

Ridskolan är öppen sju dagar i veckan och är både en utbildningsplats och mötesplats. Det är många barn, ungdomar och föräldrar som rör sig på anläggningen, ca 270 personer i veckan.

En hel del av ÅreRKs verksamhet bedrivs ideellt. Detta då vi vill och måste hålla relativt låga priser på lektionsverksamheten, eftersom vi i dagsläget endast kan erbjuda ridning utomhus.

Vi hoppas att du genom något/några av de sponsorerbjudande du hittar på nästa sida kan hjälpa våra barn och ungdomar att fortsätta utvecklas inom ridsporten samt få ihop pengar till flera hästar.

Vill du veta mera mejla till info@areridklubb.se

Tack för ditt intresse för Åre Ridklubb