Toapappersutmaningen!

Nu drar vi igång vår första gemensamma aktivitet där alla medlemmar kan vara med och hjälpa till – stor som liten, gammal som ung. Vi ska sälja toalettpapper – en väldigt tacksam produkt att sälja då alla är i behov av det, och det ger en riktigt bra förtjänst till klubben.

Vi har en rolig utmaning till alla terminsryttare – den grupp som lyckas dra in mest pengar vinner en hopplektion för Philippa. Så, nu kavlar vi upp ärmarna och kör!

Säljmål

• För varje såld pappersbal tjänar klubben 60 kr.

• Vårt mål är att alla ridande elever ska sälja 10 st var – det skulle nämligen betyda att klubben tjänar 75 000 kr!

• Vi är helt övertygade om att alla kommer klara att sälja minst 10-15 balar var!

• Den lektionsgrupp som drar in mest pengar vinner en hopplektion för Philippa!

Så funkar det

• Vi kommer att sälja både toalettpapper och hushållspapper.

• Vår säljperiod är 11-24 mars.

• Varje elev/medlem skriver själv ut sitt säljblad och säljer allt vad tygeln håller under denna period.

• Det går bra att sälja till både privatpersoner och företag. Kvittounderlag är bifogat

– säljaren skriver ut, fyller i och lämnar till företaget.

• Den 24 mars samanställer säljaren och skickar sin beställning till karolina.krejci@gmail.com

Skriv: Namn elev | Namn förälder | Antal balar toalettpapper Antal balar hushållspapper | Total ordersumma

• Pappersleveransen kommer till ridskolan ca v. 15. (Mer info om detta kommer.) Då hämtar alla säljare upp sitt sålda papper och levererar till sina kunder. VIKTIGT! Ridskolan har inte utrymme för längre förvaring, så hämta ditt papper på en gång, tack!

• Köparen betalar sitt papper till säljaren vid leverans.

• Säljaren betalar sedan sin del till Karolina Krejci som betalar den totala fakturan.

Mer info om detta kommer efter orderläggning.

Era insatser betyder mycket för oss och vi hoppas ni känner er peppade!