Öppen insamling till ett ridhus i Åre

Åre Ridklubb har bedrivit ridskoleverksamhet sedan 2007 och drivs till stor del ideellt. Ridskolan är öppen sju dagar i veckan och är både en utbildningsplats och viktig mötesplats för många barn, ungdomar och föräldrar i Åredalen.

Åres väderförhållandena utgör i dagsläget en väldigt stor utmaning i att bedriva året-runt verksamhet då många lektioner måste ställas in pga av regn, storm, snö och kyla. Ett ridhus skulle därför öka säkerheten för elever och hästar, göra det möjligt att bedriva en stabil året-runt verksamhet och göra den tillgänglig för nya målgrupper. Helt enkelt ett måste för att kunna fortsätta bedriva vår populära verksamhet på ett hållbart sätt.

Vi har under en tid jobbat aktivt för att kunna bygga ett efterlängtat ridhus på anläggningen. Klubben har fått projektmedel beviljade och det har gjorts privata initiativ för att hjälpa till med finansieringen. Nu lägger vi in en högre växel och vårt mål är att ridhuset ska stå klart hösten 2021.

Du kan hjälpa till!
Det återstår nu 400.000 kronor för att finansiera ridhuset. Därför genomför Åre Ridklubb en öppen insamling för att så många som möjligt ska kunna bidra till att slutföra byggnationen till hösten 2021.

Du kan bidra med ett valfritt belopp, som företag eller privatperson, via Swish eller faktura. Alla bidrag till insamlingen går oavkortat till detta projekt. Du kan välja att ge din gåva anonymt. Många bäckar små… Stort tack på förhand!

Swish

Faktura
Vill du betala med faktura? Kontakta oss på info@areridklubb.se. Vi kan sedan lägga till ditt belopp så det blir synligt i insamlingen, det går även att göra anonymt.

Varmt tack
Redan idag har vi med oss några företag och privatpersoner som samlat ihop en bra slant till ridhusprojektet:

• Per Nyberg i Björnänge AB
  • Petter Alexis Askegren
  • CH Rahms Stiftelse
  • Werséns
  • Handelsbanken Åre
  • Åre Skidsport AB
  • Åre Bikes AB
  • Åre Travel Design AB https://aretravel.se/
  • Årefirman AB
  • Lennart Ocklind
  • ICA Nära Undersåker
  • Här kan du också synas!

Vi har fått projektpengar beviljade från:

• Allmänna arvsfonden
  • Jordbruksverket Landsbygdsprogrammet