VÅRA HÄSTAR

• Höjd: Ca 133 cm
  • e: Okänd
  • Ägare: Åre Ridklubb

Amelia är en snäll och trygg tjej som inte blir skrämd i första taget. I ridningen gillar hon när det går fort eller långsamt, därför måste ryttarna jobba med att hitta ett lagom tempo. Amelia älskar att hoppa och komma ut i skogen.
Aramis

• Född: 2017
  • Ras: Gotlandsruss
  • Höjd: Ca 118 cm
  • e: Nebraska KL 650
    u. Menuette 5681
  • Ägare Åre Ridklubb

Aramis är ett charmtroll med mycket humor. Han är inte så gammal ännu så han går inte lika många lektioner som de andra hästarna gör. Ibland kan det vara svårt att stå still och koncentrera sig men får du honom fokuserad är han riktigt duktig i dressyren och lovande inom hoppning.

Broken Zack

• Ras: Korsningsponny
  • Höjd: 142 cm
  • Ägare: Åre Ridklubb
  • Zack är en stabil herre som man kan känna sig trygg på, han tar det hellre lite lugnt än gör för mycket. Innan Zack kom till ridskolan har han tävlat i både hoppning och dressyr.

Ella

• Född: 2013
  • Höjd: Ca 136 cm
  • Ägare: Åre Ridklubb

Ella (Elaine Ros) som hon kallas till vardags är en pigg tjej som gärna hoppar eller tar en galopp i skogen. Hon lär sig mer och mer i dressyren och har blivit en riktigt trevlig och känslig ponny att rida.

Nordmina

• Född: 2014
  • Ras: Gotlandsruss
  • Höjd: 119,5 cm
  • e. Nordman 569
    u. Allgunnens Åmina 4507
  • Ägare: Åre Ridklubb

Nordmina är stabil och snäll att rida och hoppar med fin teknik så man får vara följsam. Hon har tidigare gått på travet men trivdes inte där så hon fick komma till ridskolan där hon trivs mycket bättre.

Five

Wersén:s Five

• Ras: Connemara
  • Höjd: 139cm
  • e. Rockfield Scarface RC-FIN 14C
    u. Bjennesby Shania RC 1397
  • Ägare: Åre Ridklubb

Five är en snäll kille som alltid vill göra rätt. Han är en känslig häst som ger en trevlig känsla framförallt i hoppningen. Five kan vara lite känslig för ljud från läktaren så hopptävlings-karriären har han lagt på hyllan och trivs bra med jobbet som ridskolehäst.

Misty

• Född: 2004
  • Höjd: 148 cm
  • Ägare: Åre Ridklubb

Misty (Quantum High Flyer) är en riktig läromästare som går lika bra med nybörjare som med mer rutinerade ryttare. Misty är duktig på både hoppning och dressyr och är lagom pigg.
Noa

Ungdomssektionens Noa

• Född: 2006
  • Ras: Korsningsponny
  • Höjd: Ca 155 cm
  • Födelseland: Okänt
  • Ägare: USEK Åre Ridklubb

Noa är en rutinerad herre som ger eleverna en fin känsla i både hoppning och dressyr. Han är trygg och stabil ute i skogen. I boxen kan Noa först se lite sur ut men om man inte låtsas om det så är han riktigt mysig och älskar att bli kliad under manen.

Anastasia

• Född: 2011
  • Ras: Welshponny
  • Höjd: Ca 120 cm
  • E: Centannial Sylvester ue. Waterland’s Aisha
  • Födelseland: Holland
  • Ägare: Åre Ridklubb

Anastasia (Waterlands Anastasia) gillar uppmärksamhet och att bli ompysslad i stallet. I ridningen behöver Anastasia en bestämd ryttare som hjälper henne med framåtbjudningen. Tidigare har Anastasia jobbat som glädjespridare på ålderdomshem, då fick hon åka hiss till jobbet.