Efterlängtad ny anläggning

År 2018 stod Åre Ridklubbs nya stall klart i Björnänge 3 kilometer öster om Åre by. Sedan dess har det tillkommit en paddock med måtten 20x60m och senast ridhuset med samma mått som invigdes i december 2021. Båda ridbanorna har grusblandning som underlag. På anläggningen finns även rasthagar, hagar för sommarbete och fyra hagar för lösdrift med vindskydd. Anläggningen ligger vackert med fjället som närmsta granne där det finns  fina uterittsmöjligheter.

Uppstallad på ÅRK

Det finns flera stallplatser för privatägda hästar på klubben. Det är rymliga boxar med vattenkoppar och fasta rutiner för utfodring. Varje häst får en egen rasthage eller en hage med kompisar. I stallet finns en uppvärmd sadelkammare, spolspilta, skötselspiltor, torkrum för täcken, toaletter och klubbrum.

Är du intresserad av att hyra stallplats hos oss är du välkommen att höra av dig.

Anläggningskort

För att lösa anläggningskort hos oss krävs medlemskap i Åre Ridklubb. Klicka här för att läsa mer: Medlemskap

Villkor för anläggningskort:

Avgiften för anläggningskort bekostar underhåll av underlag och anläggning så att både ryttare och hästar ska få det så bra som möjligt.

Årskort

4000:-

Halvår Januari-Juni

2500:-

Halvår Juli-December

2500:-

Enstaka tillfälle

100:-/tillfälle

Swisha avgiften till: 123 161 51 37 märkt anläggningskort och namn.

Öppettider ridhus

För besökande ekipage:
Mån-Sön: 09.00-20.00

För uppstallade:
Mån-sön: 07.00-22.15

Hopptider:
Tisdag: 21.00-22.15
Lördag: 13.00-16.00

Se kalender för bokade tider.

Boka ridhuset

Det går att abonnera ridhuset för event och arrangemang.

För förfrågan och prisuppgifter maila senast 14 dagar innan önskat datum till: info@areridklubb.se

Regler

För allas trevnad har klubben anläggningsregler. Du kan läsa mer om dem här: Regler