Partnererbjudanden

Är du intresserad av att bli partner till Åre Ridklubb finns alla möjligheter till bra samarbeten!

Visste du att forskning visar att hästsport och stallmiljö utvecklar framtidens ledare och att en majoritet av kvinnliga chefer har just den bakgrunden? Genom att bli partner med oss kan du bidra till att fler ges den möjligheten, något som Åre och säkert ditt företag kommer tjäna på!

I dag finns det en ridskola i Åre kommun som är ansluten till Svenska Ridsportförbundet och den bedrivs av Åre Ridklubb. Ridskolan och stallet fungerar också som en fritidsgård där många barn och ungdomar spenderar många timmar. Klubben är en av de största i kommunen med flest aktivitetstimmar för barn och ungdomar.

Åre Ridklubb är en av få föreningar som bedriver året-runt-aktiviteter i Åre kommun för barn och ungdomar. Åre Ridklubb arbetar för att så många rid intresserade som möjligt ska ha råd att rida på ridskolan. Våra elever, såväl nybörjare till mer rutinerade ryttare ska kunna utvecklas och ha roligt genom hästar och ridsport. Vi jobbar för högsta kvalité i verksamhetens alla delar.
Åre Ridklubb satsar för att välkomna personer med funktionsvariationer och personer med psykisk ohälsa.
Här kommer några förslag på olika typer av aktiveringar vi kan göra ihop.

Samtliga priser är exkl.moms samt tryckmaterial.

Ridskolan
Vi har aktiviteter och ridning för både nybörjare och vana ryttare. Det finns även grupper för killar som rider. För personer med funktionsvariationer och psykisk ohälsa är redan ridskolan på gång med olika aktiviteter och grupper. Du kommer att synas med ditt företag i anslutning till ridbanan som terminens ridskolesponsor. Finns också möjlighet att ge förslag på aktivering som gynnar våra medlemmar och er.
Pris från 30 000 kr/termin

Hästen
Att äga en häst är mångas dröm Sponsra en av våra ponnys eller hästar, det är alltid välkommet med extra stöd i form av utrustning, hovslagarkostnader eller något annat som gynnar hästen som arbetar på ridskolan. Ni får en tavla på boxen att just denna häst är sponsrad av ert företag samt inlägg på sociala medier med bild på hästen att denna är sponsrad av er. När er häst om talas eller i skriftform anges alltid erat namn tillsammans med hästens. På ridskolan finns redan Werséns Five och ICAs Filur.
Pris från 25 000 kr/år

Redskap
Vi behöver alltid redskap och utrustning för att kunna hålla ordning och reda på ridskolan. Var med och sponsra så vårt arbete blir enklare och bekvämare för vår personal, stallvärldar och alla värdefulla ideella krafter. Skyltplats inne i stallet och synlighet på vår hemsida.
Pris från 15 000 kr/termin

Årets hästtavla
Var med och sponsra och få en tavla som ni kan sätta upp i fikarummet eller väntrummet.
Pris: 8 000 kr/tavla

Hyr din egen ponnyridning
Vi kommer till er för att genomföra en ponnyridning för barn. Vi tar med oss en till två ponnys och låter era kunder/gästers barn rida på våra ponnys. Denna aktivering kräver planering så det är bra om vi bokar datum långt i förväg.
Pris: 1850kr/timme och minimum 3 timmar

Önskas kontakt med Åre Ridklubb och frågor kring sponsring mejla till info@areridklubb.se