Tävling på gång

Varmt välkommen till Pay & Jump på Åre Ridklubb!

Är du sugen på att tävla, men osäker på om du klarar av det? Saknar du grönt kort eller licens, men vill ändå se om tävlandet är något för dig? Har du en unghäst som behöver tränas inför tävlingsdebuten? Eller tragglar du själv med tävlingsnerverna? Då är Pay & jump något du måste prova!

Lördag den 5e februari anordnar vi på Åre Ridklubb en Pay & jump för dig med egen ponny/häst i vårt nybyggda ridhus!

PROPOSITION:

1. Anmälan: Sker på mail till tavling@areridklubb.se. Ange höjd och kategori på ponny/storhäst. Sista anmälningsdag: 3/2 kl 20:00.
  1. Betalning och startanmälan: Avgiften är 200kr/start och betalas i samband med startanmälan på plats i sekretariatet. Vi tar endast Swish. Där uppvisas även giltigt vaccinationskort (innan urlastning). Endast 2 starter med samma häst är tillåtet.
  1. Avanmälan: Avanmälan ska göras via mail till tavling@areridklubb.se senast 4/2.
  1. Efteranmälan: Efter anmälningstidens utgång kan man efteranmäla sig mot en extra avgift på 100 kr per efteranmäld häst. Smsa till 076 863 21 41.
  2. Bangång: Möjlighet till att gå banan finns före första start samt eventuellt kort mellan vissa höjder beroende på antal starter. Mellan vilka anges i samband med startlistorna.
  1. Tävlingsbana: Tävlingen hålls inomhus i ridhuset. Ingen tidtagning sker och ekipaget får fullfölja sin bana inom rimlig tid oavsett antal fel.
    Domaren/tränaren som befinner sig på banan kan även ge tips eller hjälp vid begäran.
    Domaren/tränaren har rätt att utvisa en ryttare som inte beter sig enligt föreskrifterna i Svenska Ridsportförbundets Tävlingsreglemente (TR). Om ryttare inte följer domarens order så har Åre ridklubb rätt att kräva en straffavgift av ryttaren.
  1. Framridning/hoppning: Framridning sker på utebanan om underlaget är okej, i annat fall meddelas ny plats på plats. Framhoppning sker på hinder nummer 1 och 2 på tävlingsbanan innan startsignal.
  1. Startlistor: Startlistan läggs ut på hemsidan senast kl 18:00 kvällen innan tävlingsdagen. Första start är kl 10:00.
  1. Klädsel & utrustning: Ryttaren behöver ej tävlingsklädsel men man får gärna ha det. Gällande övrig utrustning skall Svenska Ridsportförbundets Tävlingsreglemente (TR) följas ifall möjligt. Ryttaren eller hästen behöver ej licens, grönt kort eller mätintyg.
  1. Parkering: Alla fordon skall parkeras på stora parkeringen framför ridhuset.
  2. Vägbeskrivning: Karta och vägbeskrivning finns på hemsidan www.areridklubb.se
  1. Förfrågningar: Mail tavling@areridklubb.se alternativt telefon till Rebecka 076-863 21 41

Väl mött!

/Åre Ridklubbs Tävlingssektion

Vill du vara med och arrangera tävlingar på klubben och vara del i vår tävlingssektion, skicka ditt intresse till info@areridklubb.se.