Lastträning och westernridning med Jan

3 november, 2023

Lastträningsclinic och westernridning med Jan Persson och Åsa Lindman.
Jan och Åsa driver en fin hästgård i Häljesund, mittemellan Åre och Östersund. Där erbjuder de lektioner i hästträning för de med egna hästar, westernridskola på gårdens hästar, anpassade event, clinics och mycket mer. På gården bor ett 20-tal amerikanska quarterhästar som används till Jans tävlingskarriär i westerngrenen reining och i verksamheten på gården. Jan  är mångfaldig Norrlandsmästare inom westernridning och tävlar på SM-nivå. Jan kommer till Åre ridklubb och erbjuder en clinic i lastträning. När vi fått med oss en massa ny kunskap inom ämnet så blir det en paus, i vilken man är välkommen ner i ridhuset för att klappa på hästarna och ställa frågor innan Jan erbjuder oss en uppvisning med fart och fläkt där vi kan få se westernridning när det är som bäst!

En del i vår teorivecka och är öppen för alla som sponsras av Länsförsäkringar Jämtland.

Välkomna !

Denna aktivitet är fullbokat.