PÅSKHOPPET – Alla kan vara med!

16 april, 2022

Äntligen kan vi börja arrangera lite träningstävlingar igen.
Denna gång blir det PÅSKHOPPET

Den här tävlingen kan ALLA vara med på. Våra medlemmar får möjligheten att “prova på att tävla” på en mycket enkel nivå. Du lånar häst/ponny hos oss eller tar med egen häst. Du får testa att hoppa en liten bana (ca 5 hinder) på höjderna:

Klass 1: Bommar på marken
Klass 2: 20 cm
Klass 3: 30 cm
Klass 4: 40 cm

Alla deltagare får rosett och man får rida banan tills man klarar den. Önskar man att ha ledare hela banan igenom så går även detta bra i klass 1-3, så ta med en bra ledare med snabba skor, Klass 4 ska man kunna rida självständigt.

I anmälan anger du önskan av häst (3 st) samt vilken höjd du önskar rida på.

Kostnad:
150 kr i startavgift/klass
Hyra av häst 100 kr
Alla avgifter swishas till 123 161 51 37

Ridklubben förbehåller sig rätten att sätta häst  och se till att önskad höjd är rimlig för ekipaget. Eleven får i första hand endast anmäla sig till en start/dag. Detta för att bereda plats för så många som möjligt. Om det efter anmälningstidens utgång finns platser kvar, kan det finnas möjlighet till ytterligare starter. Intresse för att rida fler än en gång anmäls innan anmälningstidens utgång.

Sista dag för anmälan, strykningar och ändring av hopphöjd är 13 april.
Anmälan är bindande.
Startlistor sätts upp i stallet några dagar innan.

Tider: Samling kl 10:00 för att göra i ordning hästarna och bygga bana.

Vill du vara med på privathäst så går det bra, bara du kan försäkra att din häst är fullt frisk och är vaccinerad mot hästinfluensa.
Om man som privatryttare inte är medlem i ÅRK, får man starta på en blåbärshoppning utan medlemskap. Görs fler starter under ett kalenderår är medlemskap obligatoriskt.

Funktionärer – Bästa medlemmar, för att vi ska kunna genomföra PÅSKHOPPET så behöver vi ett gäng glada funktionärer som kan hjälpa till under några timmar och stötta våra glada ryttare, anmäl er till info@areridklubb.se.

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!

ÅRE RIDKLUBB