TEMATRÄNING 1 med Joanna Sätter

16 april, 2023

Joanna kommer att göra en serie med teman under våren hos oss. Hon vill väldigt gärna jobba med ekipage utifrån ett system som blir logiskt för hästen. Hon tränar mest islandsekipage men träningen är öppen för alla.

Det är planerat 4 tillfällen där vi jobbar i grupp:

• Tema 1, 16 April: Hästens inlärning och hur jag får hästen att förstå min inverkan.
  • Tema 2, 14 Maj: Vilka grunder ska jag lära min häst.
  • Tema 3, 11 Juni: Att arbeta med ett system med hästen i fokus
  • Tema 4, tbd: Hästen i balans genom kroppskontroll

Självklart blir det individuell feedback men utifrån det vi jobbar på. Man kan vara med på enstaka tillfälle, men mest effekt blir såklart om man är med hela serien. Varje tillfälle bokas separat, min 4st och max 6st personer per grupp 1,5 h, 20 minuter teori och ca 1 h träning.

Kom framskrittad till passet. Bokningen är bindande men ekipage kan ändras.

Pris:

• 600 per ekipage/gång för medlemmar med anläggningskort.
  • +50 för medlemmar utan anläggningskort
  • +100 för icke medlemmar

I samband med tematräningarna kommer vi även lägga upp möjlighet att boka sig för 30 minuters privatlektion som är öppen för alla med egen häst.

Joanna Säter är en uppskattad tränare och har magister utbildning inom prestationsoptimering med inriktning elitidrott. Kandidatexamen Hippolog Islandshäst & Sport Science på MIUN inom humanbiologi/psykologi.