TÖMKÖRNINGSKURS m Madeleine Börjeflo

23 september, 2022 - 24 september, 2022

Välkommen till tömkörnings kurs för er som vill prova på, en perfekt aktivitet som man gör tillsammans med en förälder eller medryttare.

Fredag kväll samlas vi och går igenom teori samt grunderna för tömkörningen. Instruktion sker i grupp och vi avslutar kvällen med ett pass i ridhuset med en sav ridskolehästarna.

Lördag blir det 30min pass per ekipage antingen på egen häst/ponny eller ridskoleponny.

Vi rekommenderar att man har med sig en förälder eller medryttare

Utrustning som tömmar och tömkörningsgjord får ni låna.

Egen utrustning är hjälm och handskar.

Tid:
Fredag: 18:30 – 20:30 samling och teori samt gemensamt pass i Ridhuset.
Lördag: 9.00-12.30, 30 min pass per ekipage.

Max 6 ekipage.

Pris 700 kr/ryttare med ridskolehäst
Pris 600 kr/ryttare med egen häst

Ryttare måste vara medlem i Åre Ridklubb för att deltaga.

Ange namn, ålder och om ni kommer med förälder eller medryttare.

Swisha till Åre Ridklubb – Klubbens nr: 123 161 51 37
Ange Namn och Tömkörning

Madeleine Börjeflo,har hållit på med häst i ca 50 år. Har tävlat och utbildat häst upp till St.George. Även tävlat hoppning ponny och häst upp i 1,20 klasser i unga år har även gått ponnytravskola. Är utbildad MSV:C dressyrdomare och Överdomare i dressyr. Gått tömkörningskurser för Anders Eriksson.

Brinner för en bra grundutbildning och sund hästhållning där tömkörning är ett mycket bra sätt att bygga kommunikation, utbilda och träna sin häst på.