Ryttarmeddelande

2022-02-05

Pay & Jump Åre Ridklubb

Åre ridklubb hälsar er varmt välkomna till vår första pay & jump i det nya ridhuset lördag 5e februari 2022!

Första start kl 10.00. Banan är öppen för bangång från kl 09.00-09.30, samt mellan klass 70 och 80 cm i 30 min.

Startanmälan görs på plats till Magdalena Waller genom uppvisande av betald Swish samt vaccinationsintyg för utomstående. Swish till nummer 123 644 35 76, 200 kr/start.

Avanmälan och efteranmälan görs på plats till Magdalena alternativt per telefon 070 205 52 31. Efteranmälan tas emot mot en extra avgift på 100 kr per efteranmäld häst.

Eventuella förfrågningar innan tävlingsdagen sker via mail till tavling@areridklubb.se alternativt per telefon 076 863 21 41 till Rebecka. Under tävlingsdagen hänvisas frågor till Magdalena.

Startlistorna mailas ut senast kl 18.00 dagen innan tävlingen. De kommer även sättas upp i stallet samt i ridhuset.

Framridning sker utomhus på ridbanan, där kommer även ett krysshinder stå framme. Övrig framhoppning sker på hinder nummer 1 & 2 på tävlingsbanan i ridhuset innan startsignal ges.

Vi kommer att ha två ekipage på tävlingsbanan samtidigt. Varje ryttare ansvarar för att inte störa det andra ekipaget under pågående ritt.

Alla ekipage erhåller rosett på vägen ut efter avslutad ritt.

Parkering för alla fordon sker på stora parkeringen framför ridhuset.

Vi önskar alla deltagare stort lycka till och ha kul! Vi tackar för att alla bidrar till en trevlig dag genom att behandla funktionärer, hästar och andra ekipage med vänlighet och respekt.

Varmt välkommen till Åre ridklubb!