RIDLÄGER V28, 7-9 år

10 juli, 2023 - 14 juli, 2023

Ridläger 2023

Äntligen är det dags att anmäla dig till sommarens ridläger på Åre Ridklubb. I juli genomför vi 8 olika ridläger för olika åldrar och nivåer. Ta chansen och spendera 5 dagar av sommarlovet med våra hästar i Åres vackra omgivning.

Innehåll:

Ett ridläger för dig som är mellan 7-9 år och kan rida självständigt i skritt och trav. Det blir 1-2 ridpass per dag, alternativt ett längre uteridpass, kortare teori, häst-samt stallskötsel ingår i våra heldagsridläger. Fredagar avslutas med gemensam aktivitet med det ridläger som pågår parallellt.

Tid: 9.00 – 15.00, Mån-Fre

Ridningen individanpassas i största möjliga mån för olika nivåer.

Ni tar själva med lunch, så bjuder vi på fika!

OBS – fredagar är samtliga läger kl 9.00 – 15.00

Anmälan ska innehålla namn, adress, email och telefonnummer till målsman, eventuella allergier, samt personnummer.

Bekräftelse: I samband med anmälan skickas kvitto ut per mail. Övrig information hittar du här under viktig information.
Faktura skickas ut inom kort efter anmälan: Anmälningsavgift 700:-  resterande betalas senast 31 maj.
Anmälan är bindande.

Pris: 5 heldagar

3800:- för terminsryttare på Åre Ridklubb

4300:- för medlemmar som inte rider på ridskolan

Övrig info:

För att delta på våra ridläger krävs medlemskap i Åre Ridklubb, exkluderat i ridlägeravgiften. Se länk Medlemskap i ÅRK – Åre Ridklubb (areridklubb.se)

Till ridlägret är det klokt att ha med ombyteskläder för alla väder. Under raster kan det vara skönt att byta om till svalare/varmare kläder beroende på väder. Skor med klack behöver du ha själv. Både hjälm samt ridväst finns att låna på ridskolan. T-shirt med ärm som täcker axlar är godkänt att rida med i varmt väder. Vi rekommenderar alltid handskar för att slippa skavsår.

Såvida inga restriktioner sätter käppar i hjulet så erbjuder vi omklädningsrum på ridskolan i största möjliga mån.

Lunch tas med av varje deltagare då vi inte har möjlighet att laga mat på anläggningen. Kylmöjligheter finns.

Viktig information:
Avanmälan: Från den dagen du anmäler dig till lägret har du 14 dagars ångerrätt. Anmälan är därefter bindande. Vid uppvisande av sjukintyg återbetalas anmälningsavgiften exkl. depositionsavgift. Skicka mail till info@areridklubb.se för att göra avanmälan.
Sjukdom: Om du blir sjuk innan eller under ditt läger finns det möjlighet att delta på något av våra andra läger som är likvärdigt med det du anmält dig till, vid mån av plats.
Inställt läger: Om vi ställer in det läger som du har anmält till dig får du hela anmälningsavgiften åter.